Garnstump

OBS! NY BLOGGPORTAL: http://nouw.com/garnstump

Lite för många idéer

Publicerad 2014-12-05 14:57:58 i Övrigt,

Jisses va många idéer jag har! Så mycket som jag skulle vilja virka, men även baka och pyssla ihop. Det värsta är ju att jag hela tiden kommer på nya saker. Lite av ett kärt besvär skulle man kunna kalla det :) Har påbörjat en del saker också som jag vill avsluta, bland annat en filt och en kudde. Idag har jag skickat iväg hönsmössan som jag skrev om i förra inlägget (mönster kommer) och ska virka två till är det tänkt. Har även många Disney-figurer som jag vill virka och även andra amigurumis.
Såg en tjej i staden jag jobbar i som hade en superfin mössa i grått och neonrosa och tänkte att en sån måste jag virka (till mig själv). Så det ska jag hitta garn till och knåpa ihop.
Förutom all virkning så vill jag också lära mig att sticka :P Har försökt kanske två gånger men det vill sig inte, fick några tips på Fb bland annat om att använda trästickor så det ska jag införskaffa. Hade varit roligt att kunna sticka också, skulle gärna sticka strumpor då det är svårt att virka strumpor.
Det här är bara en del av alla idéer jag har, återstår att se hur många som det blir verklighet av!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Garnstump (Madeleine)

Virkning är min passion, använder mig av både svenska och engelska mönster. Virkar oftast amigurumi. Gör ofta egna virkmönster, vissa kan du ta del av här - helt gratis! Pysslar ibland med syning och broderi. Välkomna att ta del av min virkskola samt mina egna gratis mönster!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela