Garnstump

OBS! NY BLOGGPORTAL: http://nouw.com/garnstump

Roliga nyheter!

Publicerad 2014-08-26 16:10:51 i Övrigt,

Mailade till Disney för cirka två veckor sen om att virka och lägga upp mönster på deras figurer. Frågade om det är okej att jag lägger upp mönstren på bloggen och fick detta svar:

"Hej Madeleine,

Tusind tak for din email.
Det forholder sig således at du er mere end velkommen til selvfølgelig at hækle og ligge dine mønstre op på din blog til inspiration.
Det eneste vi ikke tillader er at der forekommer salg i forhold til mønstrene. Du er derfor ikke berettiget til at tjene penge ved at lægge mønstrene på din blog.
Hvis du ønsker at der skal forekomme nogen form for salg så skal du ansøge om et licens.

Venlig Hilsen,
The Walt Disney Company Nordic"

Jag är kan inte danska jättebra men jag tolkar det (har frågat andra också) som att det är okej för mig att virka Disney-figurer och att lägga upp dem gratis men inte tjäna pengar på dem (då ska man ansöka om licens). Känns ju skönt att få ett godkännande när det handlar om upphovsrätt/copyright. Så nu ska jag tänka ut lite Disney-virkningar medan jag får ordning på armen så jag kan börja virka igen :) Så ni kan se fram emot massor med gratis Disney-mönster framöver! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Garnstump (Madeleine)

Virkning är min passion, använder mig av både svenska och engelska mönster. Virkar oftast amigurumi. Gör ofta egna virkmönster, vissa kan du ta del av här - helt gratis! Pysslar ibland med syning och broderi. Välkomna att ta del av min virkskola samt mina egna gratis mönster!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela