Garnstump

OBS! NY BLOGGPORTAL: http://nouw.com/garnstump

Mobilversionen av Garnstump

Publicerad 2014-07-11 22:21:15 i Övrigt,

Det är många som tittat in på bloggen de senaste dagarna så jag vill hälsa alla hjärtligt välkomna till att börja med :) Hoppas ni vill fortsätta kika in här :)
Tänkte att jag skulle klargöra hur det funkar när man läser min blogg (Garnstump) via mobilen. Blogg.se har en funktion som mobilanpassar bloggen (om man så vill) och det har jag valt att göra. Mobilanpassningen gör det lättare att läsa inläggen från smartphones eller surfplattor. Vill man skriva in adressen så är det garnstump.blogg.se/mobile, men det ska inte behövas.
Har tagit två skärmdumpar från min egen mobil (Android) så ni kan se hur det ser ut. Det borde se likadant ut oavsett vilken mobil man har eller vilken webbläsare man använder. 
 
Så här ser det ut när man går in på garnstump.blogg.se. För att läsa inlägget så trycker du helt enkelt på själva inlägget (bilden/texten). För att hitta info, senaste inlägg, arkiv och kategorier så trycker man på den lilla svarta rutan med tre vita streck, längst upp till vänster. 
 
Så här ser det ut när man har klickat på den svarta rutan med tre vita streck på. Här kan man navigera vidare till senaste inläggen, arkivet och kategorierna samt andra grejer från blogg.se. Hoppas detta varit till någon hjälp för er som kikar in via mobilen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Garnstump (Madeleine)

Virkning är min passion, använder mig av både svenska och engelska mönster. Virkar oftast amigurumi. Gör ofta egna virkmönster, vissa kan du ta del av här - helt gratis! Pysslar ibland med syning och broderi. Välkomna att ta del av min virkskola samt mina egna gratis mönster!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela