Garnstump

OBS! NY BLOGGPORTAL: http://nouw.com/garnstump

Introduktion

Publicerad 2014-10-13 17:59:05 i Att tänka på - amigurumi,

Det finns ganska många saker som är bra veta och som underlättar arbetet när man virkar amigurumis. Eftersom att jag själv virkar nästan uteslutande amigurumis och har gjort i över ett år nu så tänkte jag dela med mig av mina kunskaper och erfarenheter inom detta område. Jag skapar ofta egna mönster och delar med mig här och då känner jag att det är bra att ha en komplettering till dessa mönster (förutom virkskolan). Att virka amigurumis är helt underbart roligt men det skiljer sig ganska mycket ifrån att virka till exempel dukar eller mössor. Tänkte försöka visa med bilder när detta är möjligt då det kan vara lättare att förstå och ta till sig.
 
Två av alla amigurumis jag har virkat, mer info om dessa hittar du här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Garnstump (Madeleine)

Virkning är min passion, använder mig av både svenska och engelska mönster. Virkar oftast amigurumi. Gör ofta egna virkmönster, vissa kan du ta del av här - helt gratis! Pysslar ibland med syning och broderi. Välkomna att ta del av min virkskola samt mina egna gratis mönster!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela